Det kan godt være, at Ryanair har svært ved at tjene penge for tiden på grund af den stærke konkurrence på billetpriserne, men Europas største lavpris-selskab kan i hvert fald ikke klage over kundernes interesse. De vælter nærmest ind.
I maj måned voksede Ryanairs passagertal således med hele 13 pct i forhold til samme måned i fjor. Mere præcist rejste 14,1 millioner med irerne i den forløbne måned.
De 13,5 millioner sad i Boeing 737 fly med Ryanairs logo på. De resterende 600.000 i Airbusser fra datterselskabet Lauda.
Ryanair er også blevet meget bedre til at komme til tiden. I maj ankom 92 pct. af alle afgange på det planlagte tidspunkt mod 76 pct. for et år siden.
Det er flot, når man tænker på, at 5.460 Ryanair flyvninger blev forsinket i maj som følge af personale problemer hos flyveledere, der skal styre lufttrafikken over Europa.
Selvom man ikke kan forvente den store service til de lave priser, som Ryanair sælger sine billetter, er passagererne tilsyneladende meget tilfredse.
Ifølge flyselskabets egen ”Rate My Flight” rundspørge blandt sine kunder. Over 120.000 har svaret, og 88 pct. har bedømt deres flyrejse som ”excellent, very good eller good.”
De højeste karakterer fik kabine-personalets venlighed, mens servicen ombord fik 90 pct. positive tilbagemeldinger….
Skriv et svar