Ligesom mange andre flyselskaber har Norwegian hævet sine billetpriser på det seneste. Med omkring 10 procent.
Det skræmmer dog ikke passagererne. I februar solgte det norske lavpris-selskab nemlig 1.281.212 flybilletter, hvilket er godt 100.000 flere end i samme måned for et år siden.
Samtidig er Norwegian blevet dygtigere til at fylde sine fly op med passagerer. 86 procent af sæderne – den såkaldte belægningsgrad – var nemlig solgt i februar.
Det er to procent bedre end i februar 2022 og en af de højeste nogensinde hos Norwegian. Belægningsgraden er også noget højere end hos ærkerivalen SAS, men fortsat fem til otte procent lavere end hos f.eks. Ryanair.
I januar overtog Norwegian det noget mindre norske flyselskab Widerøe, der er mest kendt for sine mange ruter til små norske lufthavne.
Når man indregner Widerøe i den nye Norwegian koncerns regnskab, kommer det totale antal passagerer i februar op på 1,5 million. Mere præcist 1.539.038.
Fremgangen hos Norwegian ser ud til at fortsætte i den kommende tid. Flere af de mest populære afgange i påsken er allerede ved at være udsolgte.
Norwegian kan samtidig prale af at være et af de flyselskaber i Europa, der er mest punktlig. Det vil sige, at 81 procent af alle Norwegian afgange kommer afsted med mindre end 15 minutters forsinkelse….
(Indledningsfoto til artiklen: Norwegian)
Skriv et svar