Danmark er i fodbold-feber, men det er for intet at regne med temperaturen syd for grænsen.
EM holdes som bekendt i Tyskland med start om nogle få dage, og det har fået tyskerne til at opruste på alle fronter. Landet vil være den perfekte vært.
En af de tyske virksomheder, som mærker fodbold-feberen på nærmeste hold, er Lufthansa;
I perioden fra den 14. juni og til den 14. juli har flyselskabet registreret omkring 200.000 ekstra billet-bestillinger, der har med fodbold at gøre. De fleste til og fra Storbritannien.
Til formålet har Lufthansa omlakeret seks af sine Airbus A320 fly, så der nu står «Fanhansa» på siden af dem.
Også indendørs spreder flyene fodbold-stemning. Lige fra hovedstøtterne til serverings-bakkerne, der leverer ”Breakfast for Champions.” Desuden serverer Lufthansa specielle EM-chokolader ombord.
Endnu mere fodbold-feber vil Lufthansa og datterselskabet Austrian Airlines formidle på deres tyske og europæiske flyruter.
Her vil alle fodbold-kampe blive transmitteret ”live” via en tekst-stribe på flyenes skærme. Desuden kan passagererne få “striben” vist på tysk eller engelsk på deres mobil, tablet eller laptop, hvis de kobler sig på flyets FlyNet Wi-Fi netværk.
Det samme vil være tilfældet på lange ruter med Lufthansas store A350 maskiner med den nye Allegris kabine og på interkontinentale afgang med Lufthansas datterselskab Discover Airlines.
Derudover vil alle kabine-ansatte på Lufthansas flyvninger så vidt muligt være opdateret på stillingen i de vigtigste kampe – og naturligvis, hvis en af de to hold er fra det land, som flyafgangen går til eller fra.
Endelig har Lufthansa fået fremstillet et større EN fan-halstørklæde, hvis mønster symboliserer flyselskabets rutenetværk.
Tørklædet er allerede en populær souvenir, men det bliver nok vildt eftertragtet under Tysklands kampe. Da udleverer Lufthansa nemlig tørklædet gratis i lufthavnen i den by, hvor kampen spilles….
(Indledningsfoto til artiklen: Lufthansa)
Skriv et svar