Flere og flere mennesker køber billet med SAS. I maj var det 2,3 millioner, hvilket er otte procent flere end i samme måned for et år siden.
Størst fremgang havde SAS på de skandinaviske og europæiske flyruter, hvor fremgangen var imponerende 22 procent.
De lange inter-kontinentale ruter voksede kun med fem procent, mens SAS havde decideret tilbagegang på indenrigs flyvninger – et minus på 4,2 procent.
SAS’ topchef Anko van der Werff erklærer sig tilfreds med maj-tallene, der også fortæller, at flyselskabet solgte 79 procent af de tilbudte sæder.
Den vigtigste begivenhed for SAS i maj var en tre-års forlængelse af en kontrakt med charter-ferie giganten Apollo.
Kontrakten, der betyder, at SAS bliver Apollos primære partner i Norden til at flyve feriegæster frem og tilbage til deres destination, har en værdi af 4,5 milliard svenske kroner.
Til sammenligning transporterede SAS’ ærkerival Norwegian 2,5 million passagerer I maj, når datterselskabet Widerøe indregnes….
(Indledningsfoto til artiklen: Michael Kidmose / Københavns Lufthavn)
Skriv et svar