DSB har solgt pladsbilletter til sine tog som aldrig før i juleugen.
Desværre var oplevelsen skæmmet af problemer med store signal-problemer og forsinkelser, som gjorde togrejsen på tværs af landet til en langvarig affære. DSB måtte sågar suspendere kravet om pladsbilletter i en periode.
Problemerne var størst den 25. og 26. december, hvor det tog Banedanmark adskillige timer at lokalisere og rette fejlene. Kun 46 procent af de tog-rejsende på tværs af landet kom hjem fra jul til tiden.
Til sammenligning kom 75,8 procent af passagererne i udrejse-trafikken den 20. til den 24. december frem til tiden med maksimalt tre minutters forsinkelse.
DSB gør opmærksom på, at kunder med mere end 30 minutters forsinkelse, kan benytte sig af DSB’s Rejsetidsgaranti. Den giver ret til økonomisk kompensation eller en ny billet til en tilsvarende rejse.
Fra i dag den 27. december er det gratis at bestille pladsbilletter til rejser med InterCity-, InterCityLyn- og Lyn+togene frem til og med den 16. januar 2022.
Ud over mundbind eller visir er der i InterCity-, InterCityLyn- og Lyn+togene krav om, at kunderne har et gyldigt coronapas og pladsbillet.
Der er hverken krav om coronapas eller pladsbillet i regionaltog, S-tog og Øresundstog, hvor kunderne typisk foretager kortere rejser….
(Indledningsfoto til artiklen: Rene Strandbygaard / DSB)
Skriv et svar