Med en nedgang i overnatningerne i hovedstaden på 56 procent og en tabt turisme omsætning på 28 milliarder kroner i 2020, har Corona pandemien ramt turismen i København hårdere end noget andet sted i Danmark.
For at rette op på den triste situation er de to store turist-bureauer VisitDenmark og Wonderful Copenhagen gået sammen om en fælles kampagne,
Op til 45 millioner kroner investeres alene i 2021 i en markedsførings indsats, der går både mod danske og internationale gæster. De 20 millioner kommer fra VistDenmarks kasse, mens Wonderful Copenhagen bidrager med 25 mio.
Allerede inden Corona var København i hård konkurrence med andre nord-europæiske storbyer. Den rivalisering vil blive øget både her i 2021 og i de kommende år.
Vi har en helt ekstraordinær situation på grund af Corona, og den kræver en ekstraordinær indsats, forklarer VisitDenmark.
Målet er, at København kommer bedst muligt ud af krisen. Turist-omsætningen skal hurtigst muligt bringes tilbage til niveauet fra 2019.
Hovedstaden er med Copenhagen-brandet Danmarks mest kendte rejse-destination internationalt. Den er også et vigtigt element i VisitDenmarks overordnede markedsføring af Danmark.
Den nye strategi er et af de 12 initiativer i den genopretningsplan for hovedstadens turisme, som Erhvervsministeriet, Københavns Kommune og Wonderful Copenhagen netop har lanceret….
(Indledningsfoto til artiklen: Paolo Ghedini / Pixabay)
Skriv et svar