Normalt er det mobiltelefonen, som står øverst, når unge mennesker mellem 18 og 35 år – de såkaldte millennials – skal udpege, hvad der er vigtigst for dem i livet.
I andre undersøgelser har sociale medier højeste prioritet, men foruroligende nok sjældent den personlige kontakt til andre mennesker.
Derfor kommer det som lidt af en nyhed, at unge synes, det er meget bedre at tage ud at rejse end at kigge på Netflix, drikke sig fuld i alkohol – eller at have sex.
Ikke overraskende er den nye analyse bestilt af et amerikansk rejsebureau, der har specialiseret sig i ferier til Millenials generationen. De mennesker, som er født omkring og lige før årtusindeskiftet.
Gennemsnits-alderen hos Contikis to millioner kunder er 26 år. 55 pct. er kvinder, og 55 pct. rejser alene.
Contiki spurgte sine brugere, hvad de ville være villige til at opgive i seks måneder, hvis de fik en gratis verdensrejse?
8 af 10 svarede, at de hellere end gerne ville droppe deres Netflix kodeord for at komme på den spændende tur kloden rundt.
77 pct ville droppe deres kaffe. 73 pct. vil stoppe med at drikke alkohol, mens 57 pct godt ville undvære sex i seks måneder. Gælder det mon også forelskelser på rejsen?
Så ser det ud til at være langt sværere for de 18- til 35-årige at slukke mobiltelefonen og efterlade den derhjemme. Det tilbud giver kun 41 pct.
Lidt interessant er det også, at kun én procent siger, at de vil have svært ved at opgive bare én af disse ting mod at få en drømmerejse helt gratis….
Skriv et svar