Det er ikke, fordi Grækenland ligefrem står og mangler turister. 2018 var et nyt rekordår med 30,12 millioner udenlandske besøgende. 10,2 pct. flere end i 2017.
Ikke desto mindre forsøger Grækenland nu at lokke endnu flere turister til landet ved hjælp af en flot ny YouTube video, der indtil videre er blevet set af 291.000 mennesker. På Facebook er videoen blevet delt over 5.000 gange.
”Oh my Greece – Unlock the Feeling” er produceret af den private turisme organization Marketing Greece. Den vil gerne vise, at Grækenland er meget mere end de velkendte turist magneter. Grækenland er et land fuld af mangfoldighed.
Hvis det står til Marketing Greece, skal turisterne slippe deres følelser helt fri, når de besøger landet. Det skal nydes med alle sanser.
I videoen fungerer en sang som den røde tråd, der fører tilskueren igennem de maleriske græske kulisser. Fokus ligger på blandingen af natur, kultur og gastronomi.
Marketing Greece får fuld støtte fra det officielle græske turist-ministerium, der vil distribuere videoen via sine egne social media kanaler og vise den ved internationale turisme events verden over.
Grækerne vil bruge videoen til at lokke turister til andre dele af landet, der ikke er så overrendte af udlændinge som Athen og ferie-øer som Rhodos, Kreta, Kos, Santorini eller Mykonos.
Det gælder f.eks. Peloponnes, det vestlige Grækenland eller øerne i den nordlige del af det ægæiske hav.
I kan se videoen her. Måske den inspirerer til, at den næste ferie skal gå til Grækenland….
Skriv et svar