Det handler ikke kun om priser og antal stjerner, når hotellet til årets ferie skal vælges. I langt højere grad en før køber danskerne ferie efter, om rejsen er som skræddersyet til dem personligt.
Lige efter rejsemål og beliggende kommer koncept ferie nemlig på danskernes ønskeliste. 21 pct eller hver femte vælger ferie efter, hvor godt den passer til netop deres ønsker og behov.
Det viser en ny undersøgelse, som analyse bureauet YouGov har lavet for den store rejse-arrangør Bravo Tours.
YouGov har spurgt et repræsentativt udvalg af danskere om, hvad der er vigtigst, når de vælger hotel på en ferie til udlandet.
Med koncepter menes f.eks, at hotellet kun er for voksne, eller de er specielt indrettet til børne-familier.
Dermed går trenden bort fra de mere generelle hoteller og resorts, der skal være lige gode fog anvendelige for alle.
Bravo Tours har taget bestik af danskernes ændrede ønsker og tager derfor flere og flere koncept hoteller på programmet.
Det nyeste går dog mod trenden og skal henvende sig til både voksne og børnefamilier.
BonaVida introduceres på ni familie-hoteller her til sommer, men konceptet vil også blive udvidet med mere specialiserede hoteller senere.
Skriv et svar