Hvordan bakser I rundt med bagagen, når I skal ud at flyve, sejle på krydstogt eller rejse med tog?
Sandsynligvis trækker I en kuffert på hjul. Nogle få bærer stadig kufferten i hånden. I begge tilfælde er det ikke særlig ergonomisk. Man enten vrider sin håndstilling, når man trækker. Eller overbelaster underarm og skulder, når man løfter alt sit habengut.
Den unge amerikanske kuffert-fabrikant G-RO mener, at begge fremgangs-måder er dårlige. Det er meget bedre at skubbe sin kuffert foran sig. Lidt ligesom en barnevogn eller en sækkevogn.
Den påstand kan man selvfølgelig altid diskutere, men i hvert fald er den nye The Six kuffert fra G-RO designet efter skubbe-tesen.
Derudover ligner 6’eren de fleste andre moderne kabine-kufferter – trolley’er, hvis I foretrækker dét navn. Måske lige bortset fra et par andre finesser, som man først opdager ved nærmere eftersyn.
Den nye G-RO har f.eks. ikke to eller fire hjul, men hele seks. Det er bl.a. de to store på siden, som G-RO introducerede for nogle år siden. Og så er der to dobbelte hjul under kufferten, som kan dreje 360 grader. Det skulle ifølge fabrikanten gøre kufferten lettere at styre – selv når den er tungt lastet.
Det meste radikale og anderledes i The Six er dog den ”tilbagelænede” måde, man kører med kufferten. Alle andre af slagsen er bøjet forover, når man trækker dem efter sig. Hos den nye G-RO er det lige omvendt.
Bil-kyndige vil nok beskrive forskellen som, at The Six er baghjuls-drevet, mens normale kufferter med hjul snarere drives via deres forhjul.
Never mind. Ideen med at skubbe sin kuffert, der er lænet 66 grader for optimal ergonomi, ser i hvert fald slet ikke så tosset ud. Den bør afprøves i praksis, når The Six kommer til salg i xxxxx.
Ifølge fabrikanten skal den særlige konstruktion i The Six gøre kufferten nem at manøvrere ned ad en trappe. Om det også gælder op ad trappe, får vi ikke noget at vide om.
Andre praktiske detaljer ved The Six er en helt flad top, der kan fungere som et lille bord. Alle hjørner er sikret med ekstra gummi beskyttere. Kufferten er lavet af aluminium og polykarbonat, og den kan rumme hele 38 liter. Det er pænt meget af sin størrelse.
G-RO forsøger med stort held at finde finansiering af en storproduktion via iværksætter portalen Kickstarter. Her kan interesserede forudbestille et eksemplar af The Six Carry-on Suitcase for 345 US dollars eller 2.280 kroner. Det er 30 pct. under den senere gadepris fra december….
https://www.youtube.com/watch?v=CnvmJu8WkZw
Skriv et svar