Den tyske kuffert-fabrikant Rimowa ser ud til at flirte med alle. Bare de er kendte og berømte og på den måde kan skabe lidt ekstra omtale for kufferter som et attraktivt ”must have” produkt.
Rimowa har f.eks. lavet kuffert-serier sammen med det italienske modehus Fendi, med det amerikanske streetwear mærke Supreme og såmænd også med danske Bang & Olufsen.
Nu er turen kommet til det klassiske franske modemærke Dior. Resultatet er en kuffert-serie, som mange vil finde flot og sej – nogle sågar ”uber chic”.
Grundlæggende er der tale om Rimowas velkendte rejse-kufferter i aluminium, som har fået en visuel overhaling. Bagagens overflade ser ud, som om den er blevet bevidst slidt, og Diors navnetræk står printet på i store bogstaver.
Dior x Rimowa kollektionen omfatter den sædvanlige serie af kufferter og trolleys i forskellige størrelse. Dertil kommer håndtasker, clutches og en skuldertaske, der udsender et klart mode-statement, hvorend man bevæger sig.
Som andre special-serier fra Rimowa har kufferterne fået ekstra holdbare beskyttelses-beslag i hvert hjørne. Desuden er spænder og lås gjort kraftigere end normal.
Det hele skal udstråle, at kuffertens ejer er en rigtig globetrotter, der har været ude for lidt af hvert, men hele tiden har beholdt sin stil og klasse.
Det tyske-franske samarbejde ser ud til at køre rigtig godt. Forleden hyrede Rimowa således Kim Jones, der er den kreative direktør for Dior Men, til sin seneste globale reklame kampagne….
Skriv et svar