Vesterbro, Østerbro, Nørrebro, Frederiksberg. En ny tværnational kampagne fra VisitDanmark skal vise udenlandske turister, at København er meget mere end Indre By, Strøget, Tivoli og Nyhavn.
Dermed vil København følge en international trend. Den går ud på at møde det autentiske, når man er ude på ferie.
Turisterne vil opleve storbyer, som deres beboere gør. Lokalt og gerne uden de sædvanlige turist-attraktioner.
Frem til den 10. november kører VisitDenmark en video kampagne i sociale medier, der skal ramme unge mellem 20 og 35 år i Sverige, Norge, England, Frankrig og Italien.
Denne målgruppe kaldes også for Young Urban Professionals eller med et kæle-/øgenavn ”yuppies”. Den har penge mellem hænderne, vil gå i byen og er vokset op med internet, mobiltelefoner og YouTube.
”Vi vil gerne åbne byen op for de turister, der opfatter sig selv som rejsende og ikke som turister. De sætter ofte de lokale steder højere end de kendte,” forklarer Dennis Englund. Han er VisitDenmarks markedschef i Storbritannien.
Under overskriften ”Just another day in…” viser fire københavnere deres lokale ”hood” frem i en lille video på nettet.
Abdellah præsenterer Vesterbro med bl.a. Kødbyen. Sara går tur på Nørrebro, Mette hænger ud på Østerbro, og Andreas er rejst over kommunegrænsen til det grønne Frederiksberg.
Hver video varer mellem 30 og 37 sekunder. De dukker op på en lang række online medier i udlandet. På nogle markeder suppleres de med video-bannere og sociale medier.
Til filmene hører et kampagne site, hvor man kan blive klogere på de enkelte brokvarterer.
På hjemmesiden er der så også blevet plads til Amager med Ørestad og Reffen. Selv ”The undiscovered Nordvest” har fået en mini-guide med Bjarke Ingels’ Dortheavej, Byhumle og Flying Couch.
Kampagnen fra VisitDanmark er lavet i samarbejde med SAS og DOT, Din Offentlige Transport….
Skriv et svar