Efter opløsningen af Thomas Cook Group har konkurrenterne travlt med at markere sig, købe op og gå på charme-offensiv hos de millioner af ferie-rejsende, som er blevet til overs efter ferie-industriens hidtil største konkurs.
En af dem er TUI, der nu efter Thomas Cooks forsvinden er verdens største rejseselskab.
TUI samler nu en række forskellige hotelkoncepter under én og samme paraply. Resultatet bliver TUI Blue, der kommer til at råde over 97 hoteller i 18 lande.
TUI Blue sigter dermed efter at blive verdens største kæde for ferie- og fritidshoteller, der hvert år besøges af flere end en million gæster.
62 af hotellerne vil blive tilbudt til TUI’s danske gæster og kunder i de øvrige nordiske lande. De vil kunne bookes fra i dag, den 7. november.
Fra begyndelsen lægger TUI Blue ud i Danmark med ferie-destinationer i Tyrkiet, Portugal, Kroatien, Spanien, Ægypten, Grækenland, Cypern, Kap Verde, Mauritius, Marokko, Thailand og Mexico.
Flere lande og destinationer vil komme til senere, eller når der efterspørgslen på dem hos TUI’s skandinaviske kunder.
Et grønnere image
Samtidig med lanceringen af det nye overordnede ”Blue” koncept sætter TUI yderligere gang i at markedsføre bæredygtig turisme.
TUI modtog således i går kåret som den internationale rejsekoncern, der laver det bedste og mest transparente miljø-regnskab.
Det skete i forbindelse med konferencen World Responsible Tourism Awards, der blev holdt i Hannover i går. Prisen blev overrakt af den tyske kansler Angela Merkel.
”Med skabelsen af et nyt og moderne livsstils-brand bliver det muligt at arbejde endnu tættere sammen om en mere miljø-rigtig fremtid,” forklarer Anna Kiefer. Hun er ansvarlig for bæredygtighed hos TUI i Norden.
”Under fælles-betegnelsen Sustainable Blue har vi sat 10 mål for vores hoteller. De omfatter både initiativer til at spare vand, nedsætte vores CO2 aftryk og reducere anvendelsen af éngangs-plastik,” fortsætter hun.
De 10 grønne fokus-områder for TUI er:
- 10 procent reduktion af vand per gæst og nat. Det svarer hver dag til indholdet af 160 swimming pools.
- 20 procent reducering af CO2-udslip per gæst og nat. Det svarer til 3.500 bilers forurening i dag.
- 30 procent mindre affald, som sendes på lossepladsen. Det er, hvad der kan ligge i 500 skraldevogne.
- 40 procent af alle aktivitetero TUI’s børneklubber skal handle om miljø og bæredygtighed.
- 50 procent af al mad og drikke på TUI’s skal være lokalt produceret.
- 60 millioner styk éngangs-plast skal fjernes
- 70 procent af de ansatte skal komme fra lokal-området. Med andre ord slut med at hente billig arbejdskraft fra udlandet.
- 80 procent af de ansatte får en erhvervs-uddannelse
- 90 procent af alle TUI Blue-hoteller skal være certificeret af en GSTC-godkendt leverandør
- 100 procent af nye og renoverede hoteller skal bygges eller ændres i henhold til moderne og bæredygtige retningslinjer.
TUI Blue har tre hotel kategorier
TUI har prøvekørt sit nye Blue koncept i et stykke tid på udvalgte hoteller. Det har været en succes, som rejsegiganten nu ruller ud i hele organisationen.
Tre Blue undermærker vil gøre det nemt for gæsterne, når de søger efter et hotel, der passer specielt til deres ønsker.
Konceptet, der har været testet på udvalgte hoteller verden over de seneste år, tilbyder livsstils- og oplevelsesorienterede feriegæster et hotel, som dækker deres specifikke behov og præferencer.
Tre mærker vil vejlede gæsterne, når de søger efter et hotel, der passer til deres ønske.
Derudover fortsætter TUI naturligvis med sine populære voksen-hoteller og hoteller med Bamseklub til børnene.
Hoteller, som tidligere hed TUI Sensimar, vil fra sommeren 2020 blive til ”TUI Blue – For Two”.
Konceptet henvender sig specifikt til gæster, som er over 16 år og rejser uden små børn. Hotellerne fokuserer på ”oplevelser sammen”.
TUI Family Life-hoteller skifter navn til ”TUI Blue – For Families”. Det er en af TUIs mest populære produkter for familier med børn i alle aldre.
Konceptet inkluderer også den velkendte Bamseklub, Hangout for teenagere og flere familievenlige tilbud.
Endelig er der ”TUI Blue – For All”, som henvender sig specifikt til gæster, der gerne vil leve under autentiske forhold og opleve kultur og liv i den region, de besøger på ferien.
Skriv et svar