Professionelle testere og bedømmere kan være gode nok. Men ofte finder man den mere relevante vurdering hos dem, som selv er de daglige brugere.
Det gælder også i rejse-verdenen, hvor den store online-portal Booking.com hvert år lader millioner af rejsende bestemme, hvilke hoteller, hostels, private feriebolig udlejere og nu også bil-udlejere skal modtage en ”Traveller Review Award”.
I år uddelte Booking.com næsten en million awards på verdensbasis. Godt 2.000 af dem endte hos danske virksomheder .
Den allerhøjeste karakter i Danmark hentede bil-udlejeren Sixt i Billund Lufthavn. Her scorede man 9,9 points af 10 mulige i tilfredshed fra kunderne.
For at komme i betragtning til en ”Traveller Review Award” skal virksomheder have modtaget mindst fem anmeldelser og have opnået mindst otte points. Sixt lå langt over det niveau.
Landene med flest vindere i år var i øvrigt Italien med 130.161 awards, Spanien med 66.071 og Frankrig med 61.492.
Det er på ottende år, at Booking.com uddeler sine tilfredsheds-priser. Transport-udbydere er taget med for første gang.
(Indledningsfoto til artiklen: Hotel Management Net)
Skriv et svar