For godt en måned siden gik ”Pleyces” i luften med ambitioner om at blive rejse-verdenens svar på Instagram.
Siden da er det gået forrygende for det nye sociale medie, der har sin base i tyske München: Mange tusinde rejsefotos og anbefalinger om gode steder at besøge er uploadet til Pleyces, der nu har bidrag fra 84 forskellige lande.
Det er naturligvis meget færre end Instagram og Facebook, der også er de dominerende i rejse-sammenhæng. Men selv de to er startet så engang og har i dag milliarder af brugere.
Det måske mest imponerende ved Pleyces er, at det sociale medie har klaret sig midt i en periode, hvor resten af rejsebranchen slikker sår efter en katastrofall nedgang som følge af Corona krisen:
”Corona er ikke en “show-stopper” for start-ups i rejsebranchen. Tværtimod savner publikum at pakke kufferter og rejse. Når de ikke selv kan komme afsted, er det næstbedste at læse om og se billeder fra de mange dejlige steder verden over. Drømmen kan måske snart blive virkelighed,” forkarer Martin Bauer.
Han er manden bag Pleyces, der i begyndelsen blev markedsført som ”Pleycs.com”, men nu har skiftet navn til ”Pleyces.com”. Begge internet adresser fungerer dog som link til den nye rejseportal. Det samme gør hash-tagget #places….
(Indledningsfoto til artiklen: Porapak Apichodilok / Pexels)
Skriv et svar