Ikke alle hotelkæder ligger fladt ned under Corona krisen og bruger tiden med menneske-tomme hoteller til at fyre personale og lukke adresser.
Radisson kæden, som i Danmark er mest kendt som de ”gamle” SAS-hoteller, benytter den stille periode til at åbne en ny division under navnet ”Radisson Individuals.”
Den skal lokke uafhængige hoteller og mindre hotelkæder ind under den globale Radisson paraply. Her kan de bl.a. få glæde af kendskabet til Radisson navnet, et velkørende booking-system og et loyalitets-program med mange tusinde kunder som medlemmer.
Ifølge Radisson kan hoteller i ”Individuals” beholde deres egen stil og identitet. Hvis de har lyst, kan de senere hoppe over og blive et Radisson Blue eller Red hotel.
De to første ”Radisson Individuals” hoteller ligger i Storbritannien. Det er Henrietta Hous i engelske Bath – se artiklens indledningsfoto – og River House Hotel i skotske Inverness.
Yderligere et antal hoteller følger i deres fodspor i den kommende tid. De ligger bl.a. i Tyskland, Italien, Rusland og i Asien.
Hoteller, der gerne vil optages som ”Radisson Individuals” skal opfylde en række krav, hvor især fire er meget vigtige:
De skal overholde skrappe sundheds- og hygiejne-specifikationer udformet aSGS. De skal følge Radissons regler for brandsikkerhed. De skal have en ordentlig online rating, og de skal kunne integrere deres egne it-systemer med Radissons.
I Danmark har Radisson gruppen i dag otte hoteller: De mest kendte er nok Hotel Scandinavia og Royal Hotel i København, der begge er Radisson Blu nu om dage.
Andre Radisson Blue hoteller i Danmark er Limfjord Hotel i Aalborg, Hotel Papirfabrikken i Silkeborg, Hotel Scandinavia i Aarhus og H.C. Andersen Hotel i Odense.
Skandinaviens første Radisson Red hotel åbne i Aarhus i sommers. Endeligt omfatter Radisson gruppen og SAS Fredensborg badehotel i Rønne….
(Indledningsfoto: Henrietta House)
Skriv et svar