Alle i rejsebranchen kan have brug for lidt ekstra hjælp i disse hårde Corona tider.
Det gælder også Italien, der var et af de første europæiske lande, som blev lammet af COVID-19 virusset i foråret.
Siden er Italien aldrig kommet rigtigt på fode igen, og anden bølge af Corona har slukket de sidste drømme om et comeback af den uundværlige turisme i resten af 2020.
Så er det jo godt, at Italien har nogle verdenskendte virksomheder, som gerne vil give en hånd i nødens stund.
Ferrero koncernen, som alle kender fra Nutella, TicTac bolsjer, Kinder chokolade og Mon Chéri praliner, gør det på den søde måde.
I samarbejde med Italiens nationale turist bureau ENIT lancerer Nutella en ny kollektion af glas-krukker, der viser 20 særligt smukke turist attraktioner i støvlelandet.
”Ti Amo Italia” – jeg elsker Italien – er kampagnens overskrift, der ikke bare nøjes med nye farverige etiketter og fotos på et limiteret antal Nutella bøtter.
Skanner man QR-koden på Nutella etiketten med sin smartphone, vil Ferrero og ENIT sende brugeren ud på en virtuel rejse til det pågældende turistmål. På telefonens skærm dukker video, billeder og informationer om stedets historie, kultur, kulinariske traditioner osv. op.
Turist bureauet håber, at den fælles multimedia satsning med Nutella vil give både italienere og udlændinge rejselysten tilbage i en trist tid med en global virus pandemi:
”Nutella glassene skal vise livsglæde og positiviteteten via de mest stemningsfulde billeder af Italien, som kan nydes med en ske. Vi vil gerne give folk en dosis rejser, mens de sidder derhjemme og hygger sig,” skriver ENIT i en pressemeddelelse.
Blandt de 20 udvalgte rejsemål til Nutella bøtterne er Venedig, Scala dei Turchi på Sicilien, Val d’Orcia i Toskana, Lago Maggiore i Piemonte. Porticoes i Bologna, Bran Sasso I Abruzzerne, Faraglioni på Capri, Cinque Terre i Ligurien, Como søen i Lombardiet, Via Appia Antica ved Rom og Santa Maria vandfaldene i Molise.
Nutella selv blev skabt af den italienske bager Pietro Ferrero i Piemonte i årene efter anden verdenskrig, hvor der var mangel på kakao og chokolade. I stedet opfandt han en creme lavet af hasselnødder.
I dag kender alle danskere Nutella, der bl.a. har åbnet sit eget hotel i Californiens Napa Valley og Nutella Cafeer i New York og Chicago….
(Indledningsfoto til artiklen: Ferrero)
https://www.nutella.com/dk/da/historie
Skriv et svar