Hvis man overhovedet kan komme ud at flyve, er det med selskaber, som har skåret servicen ombord ned til et minimum. Enhver nærkontakt og smittekilde mellem både passagerer indbyrdes og gæster og kabine personale skal undgås.
Derfor skal man i hvert fald ikke regne med at kunne spise sig mæt på flyrejserne inden for Europa, hvis man da overhovedet kan få noget andet end en flaske vand.
Sjovt nok kommer en smart løsning på den udfordring fra et lavpris-selskab. Nemlig hollandske Transavia, der ejes af Air France – KLM.
Transavia er nemlig gået i samarbejde med Just Eat. Ja dét selskab, der engang var dansk, men i dag har hovedsæde i London og er fusioneret med hollandske Takeaway.com.
Resultatet er, at et Just Eat bud står parat ved flydøren i lufthavnen med helt frisk lavet mad, som passagererne har bestilt online senest en time før afgang.
Det betyder ikke kun varm mad til de flyrejsende. De har tilmed et meget større udvalg af menuer og sandwiches at vælge imellem, ens selv dyrt betalende passagerer har på First Class.
Transavia tilbyder i øjeblikket den kulinariske service på udvalgte ruter fra Amsterdams Schiphol lufthavnn til Grækenland, Italien og Portugal.
Lavpris selskabet regner med at rulle den nye form for take-away ud i andre hollandske lufthavne som Rotterdam / Haag og Eindhoven. Fra sidstnævnte servicerer Transavis en rute til København.
Passagerer på de pågældende ruter bliver informeret direkte via e-mail fra Transavia om, at de har mulighed for at få med ombord på rejsen.
De får samtidig et link med de 10 menu-muligheder, der kan omfatte alt fra vegane salater, frisk sushi, burgers, pasta til autentiske rendang retter fra Indonesien.
Kabine-personalet på flyet serverer Just Eat retterne for passagererne inklusive bestik, tallerkener, servietter osv. Drikkevarerne følger med i take away leveringen.
For Transavia har aftalen med Just Eat Takeaway.com flere fordele:
Kabine-personalet har kun minimal berøring med fødevarer og retter, hvilket er vigtigt i disse Corona-prægede tider.
Bestilling og betaling er foretaget forud, så det skal personalet ikke håndtere.
Transavia minimerer samtidig sit madspild. Kun dét mad, som passagerer har bestilt, er med ombord. Ingen overskuds-mad som normalt på rutefly.
Endelig kan Transavia tilbyde sine passagerer et meget større udvalg af madvarer. Bestemt ikke noget, man er vant til at høre fra et lavpris-selskab….
(Indledningsfoto til artiklen: Transavia)
Skriv et svar