Mens de fleste andre krydstogt-rederier sutter på labben og sælger deres ældre skibe fra for at holde udgifterne på et minimum, mens Corona krisen står på, udvider italienske Costa Cruises sin flåde.
Dagen før jul kunne Costa tage imod sin helt nye Firenze. Det er en kæmpe på 135.500 tons og 323 meters længde. På de 20 dæk er der plads til 5.200 passagerer.
De kan fordele sig på syv barer og 13 restauranter, der overvejende vil servere måltider fra Middelhavets køkken.
Firenze er det fjerde af syv skibe i denne klasse, som Costa får leveret frem til 2023. Skibene bygges på Fincantieri værftet i Italien og koster tilsammen 45 milliarder kroner.
Det nye skib hedder ikke kun Costa Firenze. Dets indvendige design skal også være inspireret af klassisk italiensk arkitektur og kunst fra Firenze.
Efter planen skal Costa Firenze stævne ud på sit første krydstogt med betalende passagerer ombord den 28. februar.
Dette syv-dages kryds går fra italienske Genua, over La Spezia med en udflugt til Firenze til Napoli, Valencia, Barcelona og Marseille.
Den anden krydstogt rute sejles fra maj til oktober og omfatter havnene Genua, Civitavecchia / Rom, Napoli, Ibiza, Barcelona og Marseilles.
Fra oktober 2021 flytter Costa Firenze til Asien hvor det skal sejle sammen med sit søsterskib Costa Venezia,
Med sine karakteristiske gule skorstene er Costas krydstogtskibe normalt også hyppige gæster i danske farvande og Københavns Havn.
Costa er en del af verdens største krydstogt-koncern Carnival. Costa har i øjeblikket 14 skibe i drift….
(Indledningsfoto til artiklen: Costa)
Skriv et svar