Mere moderne, mere økologisk og et fokus på alsidighed skal hjælpe den italienske turist-industri tilbage efter Corona-krisen.
Målgruppen er især unge ferie-rejsende. Et image om at være et land, som er mest til meget voksne og et ældre publikum, skal udryddes.
Derfor vil Italien for første gang markedsføre sig stærkt over for bøsser, lesbiske og andre seksuelle mindretal – den såkaldte LGTB gruppe.
Inden da skal italienerne dog igennem nogle hårde og uger måneder. Fra i dag mandag indfører Italien nemlig nye skrappe Corona restriktioner.
Butikker, restauranter og skoler lukkes i over halvdelen af landet inklusive storbyerne Rom og Milano. Italien lukker desuden hele landet ned i påsken i tre dage.
Men tilbage til italienernes planer for deres turist-mæssige fremtid: For selvom landet gerne vil fremstå mere moderne og åbent over for det seksuelle, skal markedsføringen køre på de klassiske kvaliteter.
Det vil sige god mad og drikke, kultur, slow tourism og autentiske oplevelser. Italien skal være ægte – ikke en stor forlystelsespart med kunstige figurer.
Italien vil desuden bruge sociale medier og influencers til at vise landets fordele, Skønheden, de gæstfrie miljøer og store områder helt uden stresset masse-turisme….
(Indledningsfoto til artiklen: Pexels / Pixabay)
Skriv et svar