Det er ikke kun rejsebureauer og flyselskaber, der modtager masser af opkald fra danskere, som er i tvivl om, hvad de skal gøre, når de ender i Corona karantæne på deres rejser,
Det spørgsmål hører forsikrings-selskaber også ofte. Især dem, der som Gouda har specialiseret sig i rejse-forsikringer.
Selskabet har derfor besluttet at udvide sin dækning på enkelt-rejseforsikringer, så den nu også har karantænen med.
Gouda betaler således udgifter til hotel, mad og ny flybillet, hvis den rejsende skulle være så uheldig at blive sat i karantæne. Det gælder, uanset om den pågældende er syg eller ej.
Under Corona krisen har Gouda løbende været i dialog med private og erhvervskunder samt folk i rejsebranchen Meldingen fra dem alle har været meget klar:
Der er brug for mere klarhed over, hvorsan man forsikrings-mæssigt er stillet i alle tænkelige situationer på rejsen.
Gouda har siden december test-kørt den udvidede dækning på kunder, der af den ene eller anden grund har været nødsaget til at rejse. Også på trods at Udenrigsministeriet har anbefalet at lade være.
Responsen har været meget positiv. Gouda har derfor valgt at gøre karantæne dækningen til en permanent del af selskabets enkeltrejse forsikring nu, hvor de første rejse-lettelser træder i kraft….
(Indledningsfoto til artiklen: SAS)
Skriv et svar