Norwegian havde otte gange flere passagerer i december end i samme måned som i fjor. Alligevel gik julemåneden ikke helt, som det norske flyselskab havde drømt om.
Årsagen er Omikron og med den nye rejse-restriktioner og en faldende interesse hos publikum for at komme ud at flyve. Et problem, som alle flyselskaber har mærket.
Norwegian ser dog ud til at have klaret de nye virus-udfordringer bedre end de fleste andre:
Belært af bitre erfaringer fra en over-ambitiøs fortid er det nye Norwegian blevet meget dygtigere til at forudse og indrette sig efter markeds-vilkår, der ændrer sig hurtigt.
Norwegian kan derfor påstå, at trafikken over jul og nytår er forløbet helt planmæssigt. I de to friweekender havde flyselskabet skruet antallet af afgange ned. Det betød, at belægnings-graden for december blev god. 71,3 procent af sæderne blev solgt.
I december havde Norwegian helt præcist 931.917 passagerer mod 129.664 i december 2020.
Norwegian blev desuden forleden kåret som det mest punktlige flyselskab i Norden og det tredje mest præcise i Europa.
Det kan lyde som en mindre detalje, men den er vigtig, når man står i lufthavnen og skal nå et møde i udlandet eller kun har kort tid til at skifte fly i ankomst-lufthavnen….
(Indledningsfoto til artiklen: Jørgen Syversen / Norwegian)
Skriv et svar