SAS har nu udsendt vejledning til sine kunder om, hvad de kan gøre, hvis eller når strejken hos 1.000 piloter indledes i morgen onsdag den 29. juni.
SAS kalder det forebyggende tiltag, som skal hjælpe kunder i tilfælde af arbejdsnedlæggelse og aflysninger af afgange.
En potentiel pilotstrejke vil have væsentlig indflydelse på SAS’ trafik i den første store sommerferie-uge og fremefter. Mange rejsende risikerer at blive ramt.
SAS tilbyder først og fremmest gratis ombookning til andre SAS-flyvninger til de passagerer, der har billet til afgange mellem den 27. juni og den 3. juli. De kan flytte deres rejse til en senere dato uden omkostninger.
Rejsende kan ombooke til en SAS-flyvning på en anden dato inden for de næste 360 dage til samme destination, hvis samme service-klasse er tilgængelig – f.eks, at Business Class ikke er udsolgt.
SAS gør opmærksom på, at ikke alle selskabets flyvninger vil blive påvirket af en potentiel strejke. For at se, om ens flyvning sandsynligvis bliver ramt, kan rejsende besøge www.sas.dk og tjekke status for deres afgang.
Ombookinger kan ske via punktet Mine Bookinger på www.sas.dk.
Passagerer, der har bestilt deres billet via rejsebureau eller en rejse-arrangør – det er dem med charterrejserne – skal kontakte dem direkte for yderligere information.
Strejke-truslen betyder et ekstra højt tryk på SAS’ kundeservice, og ventetiden er længere end normalt. SAS anbefaler derfor at bruge SAS selvbetjenings-løsninger for at undgå lange køer på telefon- og chat-linier.
Desuden har SAS øget bemandingen i sine kundecentre og call-centre, hvor det har været muligt.
SAS kunder vil løbende modtage information og opdateringer via sms, e-mail og flyselskabets hjemmeside.
(Indledningsfoto til artiklen: Miguel Angel Sanz / Unsplash)
Skriv et svar