Hvis SAS havde overholdt reglerne, skulle flyselskabet have betalt refusion for pilotstrejke-ramte kunder senest en uge, efter at deres rejse blev aflyst.
Den deadline overholdt SAS i hvert fald ikke i Norge. En måned efter strejken manglede ti procent af 85.000 passagerer, der havde anmeldt deres erstatningskrav, at få pengene.
Nu har det norske Luftfartstilsynet grebet ind og givet SAS en uge til at betale refusionerne. Den 15. september er sidste frist for SAS, skriver det norske finans-medie e24.no .
Tilsynet mener, at det har vist tilstrækkelig tålmodighed, fordi SAS har foretaget flere tiltag for at nedbringe de ekstra-ordinært mange krav. De er bare ikke nok.
Hvis ikke SAS overholder den nye tidsfrist, vil flyselskabet fra den 20. september på bøder på 100.000 norske kroner hver tiende dag. «Sporadiske enkelt-tilfælde» accepterer Luftfartstilsynet dog.
Hvordan situationen ser ud med erstatninger til danske SAS-kunder, er desværre ikke oplyst i historien fra Norge….
(Indledningsfoto til artiklen: Alexander Lesnitzky / Pixabay)
Skriv et svar