Der er gået mode i at eje sine egne hoteller ved siden af andre gode ting, man sælger til kunder med penge på lommen.
Mest kendt er nok mange-milliardæren Sir Richard Branson. Han har en hel kæde af luksus-hoteller ved siden af sine flyselskaber, sit krydstogt-rederi og sine Virgin Galactic projekter, der sender turister ud i verdensrummet.
På lignende måde lægger Giorgio Armani navn og knowhow til en række luksus-hoteller og ressorter, der er placeret i bl.a. Milano og Dubai.
Nu følger Louis Vuitton (LV) så efter. Det berømte franske modemærke vil nemlig åbne et luksus-hotel som del af sit globale hovedsæde i hjertet af Paris’ første arrondissement.
Her skal en del af mode-koncernens administration flytte ud for at give plads til verdens største Louis Vuitton butik og et tilhørende hotel, fortæller nyheds-mediet ”Woman’s World Daily” (WWD).
Ideen er selvfølgelig, at passionerede fans og kunder kan blive i Louis Vuitton verdenen døgnet rundt. Bliver man udmattet af shopping aktiviteterne, kan man hvile hoved og krop i et luksus-værelse med flot udsigt til Eiffeltårnet og Notre Dame.
Første trin i Louis Vuitton hovedsædets forvandling bliver åbningen af en ”LV Dreams” pop-up butik med eksperimenterende indretning og salg af produkter fra modekoncernens fremmeste designere.
Derefter skal følge en café, en gave-butik og et chokolade-udsalg bestyret af den tidligere kage-chef i Cheval Blanc Paris.
Tredje trin bliver så luksus-hotellet, der skal optage en pæn del af de godt 37.000 kvadratmeter, som Louis Vuittons hovedsæde råder over….
(Indledningsfoto til artiklen: LuxuryLaunches)
Skriv et svar