De fleste flyselskaber med lange ruter tilbyder, at deres sæder på i hvert fald Business og First Class kan klappes ud, så de fungerer som senge i mere eller mindre fuld længde.
Langt færre tilbyder, at man kan ligge i ske i samme seng med sin sædenabo, mens flyet krydser hen over himlen i 12.000 meters højde.
Tyske Lufthansa har ambitioner om at gøre en forskel i den stadig hårdere konkurrence mellem flyselskaberne.
Det skal først og fremmest ske gennem ny-indrettede kabiner, som vil berøre alle passagerer – både dem på Economy, Premium Economy, Business og First Class.
Den umiddelbart mest spændende nyhed i Lufthansas ”Allegris” projekt er, at to sæder på Business Class kan samles til et hyggelig dobbeltseng.
Det gøres bl.a. ved, at armlænene mellem dem kan forsænkes fuldstændig, så der opstår en bred soveflade med plads til to.
Dobbeltsengen vil blive introduceret på omkring 100 langdistance-fly, som Lufthansa vil ny-indrette i perioden 2023 til 2025.
Desværre har Lufthansa endnu ikke offentliggjort billeder af den smarte dobbelt-seng på Business Class, men kun indretningen af de separate First Class suiter.
Så vidt jeg husker, tilbyder kun Singapore Airlines og Qatar Airways er lignende arrangement med dobbeltseng, så derfor viser jeg et eksempel fra Qatar.
I de næte par år går Lufthansa også for første gang over til suite-indretningen på First Class, som vi bl.a. kender fra flere af de store flyselskaber i Mellemøsten.
De vil sige, at de højt betalende passagerer får egne lukkede rum med tv, minibar og sæde, der kan foldes ud til en seng.
På Economy bliver det til gengæld muligt at booke hele sæderækker, så passagererne kan ligge på tværs af flyveretningen på en sædeflade, der svarer til en normal enkelt-sengs længde.
I alt 30.000 flysæder vil Lufthansa udskifte i det store Allegris-projekt. Resultatet skal være en rejsekomfort, som ingen af selskabets rivaler kan tilbyde….
(Indledningsfoto til artiklen: Lufthansa)
Skriv et svar