Mange-milliardæren Elon Musk har vendt op og ned på Twitter, efter at han købte det sociale medie. Og bestemt ikke til det bedre.
Millioner af private brugere er flygtet fra Twitter, mens mange store virksomheder har aktiveret pause-knappen for deres reklamer i det engang så populære medie. Det gælder bl.a. Coca-Cola og VW.
Desuden har Musk fyret de fleste Twitter ansatte, så ingen rigtig ved, hvad der skal ske. Inden overtagelsen havde Twitter 7.500 medarbejdere. I dag er det unde 1.500.
Nu ser det også ud til, at rejsebranchen begynder at svigte Twitter som kommunikations-kanal til sine kunder.
I hvert fald er Air France det første af de store flyselskaber, der dropper Twitter helt. Tidligere har bl.a. United Airlines meddelt, at man overvejer sine næste skridt.
Til den amerikanske rejseblog ”Skift” siger en talsperson fra Air France, at ”Twitters seneste ændringer har tvunget os til at ændre vores forretnings-strategi med hensyn til kunde-kontakten.”
En af de ting, som fortørner Air France, er, at Twitter er begyndt at tage penge for services, der tidligere var gratis. Rygterne vil f.eks. vide, at Twitter forlanger 50.000 dollars for at koble en virksomhed op til sine systemer via en ny API. Det er grænsefladen mellem kundens og Twitters computere.
Air France lukker sig dog ikke ude fra verden, bare fordi man sig farvel til Twitter. Flyselskabet har fortsat kunde-support via sin egen hjemmeside, via Facebook Messenger og Whatsapp….
(Indledningsfoto til artiklen: Getty Images / Unsplash+)
Skriv et svar