Det kan være besværligt at slæbe familiens pakke-nellikker hele vejen hjemmefra den låste husdør og ud til lufthavnen.
Derefter følger ofte frustrationen over at bruge første etape af ferierejsen på at stå i kø for at tjekke bagagen ind i lufthavnen.
Dertil kommer så besværet med at holde styr på alle de nødvendige rejse-dokumenter, som tit skal medbringes på rejsen.
Endelig er der så den tunge vej fra ferie og hjem igen. Da føles kufferterne dobbelt så tunge som på udturen.
Danmarks næst-største charter-rejse-selskab TUI vil nu hjælpe sine gæster med bagage-belastningen.
Det sker gennem et samarbejde med den danske virksomhed VALiZO, der afhenter kufferterne hjemme hos kunden inden rejsen og sørger for indtjekning på samme tid.
VALiZO tager ansvaret for både rejse-dokumenter og bagage. Det eneste, kunderne skal gøre, er at fragte sig selv fra hjemmet og ud i lufthavnen i god tid inden afgang.
VALiZO arbejder i forvejen med en stribe andre selskaber i rejsebranchen og har derfor stor erfaring med den praktiske håndtering af bagage og papirer.
TUI regner med, at mange af selskabets gæster vil benytte den nye service. Den vil formentlig blive ekstra værdsat her i sommer-månederne, hvor der er ekstra travlt i lufthavnene.
Sidste år sendte TUI 176.498 danskere på charterrejse. Det giver en markedsandel på 16,9 procent….
(Indledningsfoto til artiklen: ConvertKit / Unsplash)
Skriv et svar