Det er ikke længe siden, at ansigterne hos ledelsen i Københavns Lufthavn var præget af dybe panderynkter og alvorlige blikke.
Forklaringen var naturligvis krisen hos flyvelederne, der truede med at smadre den vigtige sommer-rejse-trafik i Danmarks største lufthavn.
Det var lige, hvad Københavns Lufthavn (CPH) manglede oven på Corona-krisen og pilot-strejken hos SAS for godt et år siden.
Nu ser skydækket unægteligt ud til at være lettet, efter at en aftale mellem flyvelederne og deres statslige arbejdsgiver Naviair er faldet på plads.
Så meget bedre går det i Københavns Lufthavn, at den er i dag meddeler, at man vil nok vil nå 26 millioner passagerer i år.
Det er en million flere end en tidligere forventet, men stadig langt fra de 40 millioner, som lufthavnen drømte om, inden pandemien ramte og lammede alverdens flytrafik.
Når passagertallet op på de 26 millioner i år, vil det også gavne bundlinien på Storkøbenhavns største arbejdsplads.
Holder prognosen for 2023, vil lufthavnen nå et overskud før skat på mellem 300 og 350 millioner kroner. Tidligere var forventningen mellem 150 og 200 millioner, skriver Københavns Lufthavn i en børsmeddelelse.
Regnskabet omfatter i øvrigt både Københavns Lufthavn på Amager og den noget mindre Roskilde Lufthavn, der primært bruges til privatfly og pilot-uddannelse….
(Indledningsfoto til artiklen: Københavns Lufthavn)
Skriv et svar