Efter Corona pandemien har Danmarks næst-største lufthavn – ligesom så mange andre virksomheder – haft svært ved at finde personale til rutine-jobs.
I Billund Lufthavn gik det bl.a. ud over rengøringen i terminalerne, hvilket mange passagerer åbenbart har klaget over.
Billund har nu valgt ny partner til at ordne, der skal være på et meget højt niveau for at tilfredsstille lufthavnens egne krav og tilfredsstille millioner af flypassagerer hvert år.
Ifølge Billund Lufthavn har kravet om gæste-tilfredshed fyldt meget i udbuddet til rengørings-selskaber, der gerne ville overtage opgaven.
Til sidst vandt den danske rengørings-gigant ISS kontrakten. Opgaven omfatter både rengøring i fly, i lufthavnens terminal og gates samt i de tilknyttede kontor-bygninger.
ISS arbejder rengøring i over 100 lufthavne verden over. I Billund alene ansættes 25 folk til opgaven. Kontrakten træder i kraft lige efter nytår….
(Indledningsfoto til artiklen: Billund Lufthavn)
Skriv et svar