SAS fortsætter med at holde sine ærkerivaler fra Norwegian bag sig. I hvert fald, når det gælder antallet af passagerer, der bliver transporteret hver måned.
I den netop afsluttede januar solgte SAS knap 1,5 millioner flybilletter, hvilket er én procent flere end i samme måned for et år siden.
SAS’ passagertal omfatter både flyselskabet SAS selv samt datterselskabet SAS Connect.
Derfor er det mest fair at sammenligne med Norwegians nye tal, der for første gang indbefatter passagertallene fra Widerøe, som Norwegian overtog i begyndelsen af dette år.
Den nye Norwegian gruppe havde således knap 1,4 millioner passagerer i januar, mens Norwegian selv havde 1,14 millioner.
Til gengæld var Norwegian meget bedre end SAS i disciplinen at fylde sine fly op med passagerer: Hos SAS var kun 70 procent af sæderne solgt, mens det var 83,5 procent hos Norwegian.
I januar havde SAS sin største fremgang på de inter-kontinentale ruter med et plus på 16,2 procent. De europæiske og inter-skandinaviske ruter voksede med 7,3 procent, mens de indenlandske gik tilbage med tre procent….
(Indledningsfoto til artiklen:Nicolas Nezzo / Unsplash)
Skriv et svar