I den netop overståede marts måned havde det norske lavpris-selskab Norwegian 1.544.289 passagerer, hvilket er 2,8 procent flere end i samme måned for et år siden.
Datterselskabet Widerøe, der har været en del af Norwegian siden januar, transporterede 276.413 mennesker i marts. Det bringer Norwegian koncernens total op på i alt 1.820.720 solgte flybilletter i årets tredje måned.
Den positive udvikling har bl.a. været begunstiget af en tidlig påske. Af samme grund forventer Norwegian en lidt svagere april, selvom booking-tallene for sommerrejser ser fine ud.
Nordmændene er også blevet bedre til at fylde deres fly. Belægningsgraden hos Norwegian steg således til 85 procent i marts eller fire procent højere end for et år siden.
Samtidig letterede 86,7 procent af Norwegians fly med mindre end 15 minutters forsinkelser. Det er hele seks procent bedre end i marts 2023. Med 89 procent var punktligheden endnu flottere hos Widerøe.
Hvor Norwegian primært satser på internationale ruter og i dag er det næststørste flyselskab på den danske himmel, koncentrerer Widerøe sig mest om de mange indenrigs ruter mellem små norske lufthavne….
(Indledningsfoto til artiklen: Norwegian)
Skriv et svar