Nu, hvor de fleste flyselskaber igen har deres ruter på plads, kan passagerer godt tillade sig at forvente, at afgangene lander uden de store forsinkelser.
Det er præcist, hvor det britiske analyse-firma Cirium har specialiseret sig at undersøge hos Europas største flyselskaber.
De bliver målt på, hvor stor en procent af ankomster og afgange i lufthavne er gennemført med mindre end 15 minutters forsinkelse.
I april indtog det spanske lavpris-selskab Iberia Express som Europas mest punktlige flyselskab. 89,9 procent af alle fly startede eller landede til tiden. Det er næsten ni af ti til tiden.
De to skandinaviske SAS og Norwegian klarede sig fint i konkurrencen, men ikke helt godt nok til at have i Europas Top-5 i den forløbne måned.
SAS landede således på en niende-plads med 83,1 procent, mens Norwegian blev nummer seks med 85,5 procent.
Her er de fem mest præcise flyselskaber i april:
- Iberia Express fra Spanien – 89,89 procent
- Austrian fra Østrig – 88,40 procent
- LOT – Polish Airlines – 87,26 procent
- Vueling fra Spanien – 87,18 procent
- Iberia fra Spanien – 86,91 procent
(Indledningsfoto til artiklen: Iberia Express)
Skriv et svar