Det er naturligvis fint, hvis man vil skabe den bedste First Class i europæisk luftfart:
De bedste måltider i Michelin klasse, ædle vine, service på hver finger, super-komfortable sæder og masser af benplads.
Men man kan også gøre tingene FOR godt.
Det oplever SWISS i øjeblikket med sine lækre nye First Class sæder, som det schweiziske flyselskab fra 2025 vil installere i sine små SWISS Senses suiter til hver passager.
Mens Economy Class rejsende må finde sig i lettere og smallere siddepladser, skal de højt betalende gæster på første klasse forkæles med tunge og luksuriøse lænestole.
De er faktisk så gode, at det schweiziske flyselskabs Airbus A330 maskiner er blevet for tunge i forenden, hvor First Class passagerer er anbragt.
Resultatet er, at de store fly kommer ud af balance, fordi de nu er for næsetunge. Et problem, som kun kan løses ved at lægge solide blyplader i flyenes bagende med start fra vintere 2025.
Selvom lænestolene og blypladerne øger Airbus flyenes startvægt og brændstof-forbrug, vil SWISS ikke gå på kompromis,” skriver den schweiziske avis ”Tagesanzeiger.”
First Class kunder skal ganske enkelt have optimal komfort, plads og service. Næsten koste, hvad det vil.
Samme indstilling har SWISS’ ejere. Det er tyske Lufthansa, der er i gang med at montere lignende luksus-sæder fra samme amerikanske Collins leverandør i sin nye ”Allegris” klasse.
I den forbindelse kan det måske være interessant at kende en analyse fra miljø-organisationen International Council on Clean Transportation.
Den afslører, at passagerer på Business eller First Class sørger for mellem 2,6 og 4,3 gange mere CO2 belastning end dem, der flyver på Economy….
(Indledningsfoto til artiklen: Swiss)
Skriv et svar