Efterhånden som passagererne er vendt tilbage til flyene, begynder de fleste flyselskaber at tjene penge igen og tænke på enten at købe nye eller modernisere deres nuværende.
Eftersom man ikke bare kan ringe til Airbus eller Boeing og bestille nye fly til levering om en uge eller et par måneder, og ventetiden ofte er adskillige år, vælger mange flyselskaber at shine deres eksisterende flåde op med f.eks. en ny og frisk kabine-indretning.
Bare i de seneste par måneder har jeg hørt om nye kabiner hos Finnair, Delta Air Lines, Emirates og en ny First Class hos Lufthansa.
Senest i rækken af flyselskaber, der vil investere stort i mere komfort og luksus til sine passagerer, er Singapore Airlines (SIA).
Det asiatiske flyselskab, der regelmæssigt kåres til verdens bedste, vil investere 1,1 milliard Singapore dollars eller ca. 5,7 mia. danske kroner i en ny indretning af 41 Airbus A350-900 maskiner. Det skal ske frem til 2030.
Singapore Airlines vil i særlig grad fokusere på at indbygge en ny First Class kabine i syv Airbus A350-900 ULR, som selskabet benytter på nogle af verdens længste flyruter.
Flyselskabet lover allerede nu sine højt betalende passagerer på First Class, at de vil få en ”oplevelse, der ikke kan sammenlignes med noget andet” luksus i luften.
Samtidig skal Business Class få helt nye og større sæder, der skal være i absolut topklasse med hensyn til komfort og mulighed for at have privatliv på rejse.
Både Singapore Airlines’ nye First og Business Class er helt nydesignede og skal ikke bare være forbedringer af de nuværende. Meget mere vil flyselskabet ikke afsløre på nuværende tidspunkt
Også flykabinerne til Economy og Premium Economy Class vil blive moderniseret maosrkant, lover flyselskabet.
På samme tid vil Singapore Airlines give sit KrisWorld underholdnings-system et frisk pust i alle kabine-klasser.
Det skal bl.a. ske med en øget skræddersyning af indhold til hver passagerer og et bredere udvalg af livsstils-muligheder.
Efter ombygningen vil Singapore Airlines’ almindelige 34 Airbus A350-900 maskiner have 42 sæder på Business Class, 24 i Premium Economy og 192 på Economy.
De syv A350-900 ULR – Ultra Long Range – får fire sæder på First Class, 70 på Business og 58 i Premium Economy.
Den første Airbus A350-900 med den nye kabine-indretning ventes at gå på vingerne i andet kvartal af 2026.
Den første opfriskede 900 ULR til de ultra-lange ruter skal følge efter i første kvartal af 2027.
Til sidst vil Singapore Airlines gerne have nævnt, at de nye kabiner også vil blive indbygget i selskabets fremtidige Boeing 777-9 fly.
Hele den omfattende opgradering skal være færdig i slutningen af 2030….
(Indledningsfoto til artiklen: Singapore Airlines)
Skriv et svar