Siden Danmark er blevet ramt af COVID-19 pandemien, har der været hektisk travlhed med at sætte hjælpe-arbejdet i gang.
Det har hovedsagelig drejet sig om to ting: Dels at få danskerne til at ændre adfærd for at undgå spredning af smitte. Dels at hente danskere i udlandet hjem.
Den sidstnævnte opgave er ved at være løst nu. Alene rejse-arrangøren og charter-specialisten TUI har fløjet 6.000 danskere retur fra deres feriemål.
Totalt set har TUI fløjet 200.000 kunder hjem. Fra Skandinavien var det 30.000. Den største hjemtagnings-operation i rejseselskabets historie.
TUI fortæller, at man har haft indsat fire særlige redningsfly fra Spanien og Den Dominikanske Republik.
Derudover er hjemrejserne foregået med ordinære rutefly fra stort set alle dele af verden – Thailand, Spanien, Curacao og Zanzibar.
”Vi har heldigvis kunnet få alle hjem på en god og sikker måde. Vigtigst dem, der fik ferien forkortet og befandt sig i lande, hvor Corona epidemien bredte sig faretruende. Men også de mange kunder, som fik deres rejser aflyst, har opført sig pænt. Vi har sammen med dem ombooket ferierne til et senere tidspunkt,” fortæller Mikkel Hansen. Han er kommunikationschef hos TUI Danmark.
TUI’s egne medarbejdere i de nordiske lande har ligget vandret i de seneste to uger. De har håndteret over 25.000 telefon opkald fra kunderne og besvaret 6.000 spørgsmål i de sociale medier.
Mikkel Hansen fortæller, at danskerne ikke opgiver at tage på ferie i udlandet, blot fordi deres hverdag nu er forstørret af COVID-19 begrænsninger, forbud og tvungne ophold i deres hjem.
Rigtigt mange, der havde bestilt en rejse her i foråret eller tidlig på sommeren, vælger at udskyde ferieplanerne i nogle uger og måneder. Især ser ferier ved Middelhavet i sensommeren ud til at blive et stort hit.
TUI er den største rejse-aktør på det nordiske marked. Koncernen, der tilbyder pakkerejser, fly og krydstogter, blev etableret i 1967. TUI er også verdens største rejse-arrangør….
(Indledningsfoto til artiklen: TUI)
Skriv et svar