Man skulle egentlig tro, at Københavns Lufthavn havde problemer nok med at få sine mange fly til at starte og lande så nogenlunde til tiden.
Mangel på flyveledere og de nuværende flyvelederes nej til at tage overarbejde har sørget for, at flere millioner passagerer enten er kommet for sent afsted eller er landet forsinket i Danmarks største lufthavn.
Nu kommer så en ekstra udfordring:
Siden i mandags har Københavns Lufthavn lukket den største af sine to hovedbaner, fordi den skal repareres og have ny asfalt-belægning.
Dét arbejde betyder, at den nordlige start- og landingsbane på 3.600 meters længde vil været døgnet rundt i syv uger.
Københavns Lufthavn håber, at reparationerne ikke vil forværre det kaos, som allerede hersker ved starter og landinger.
Når hovedbanen er lukket helt frem til den 7. juli, vil reparationerne jo også foregå, når den store sommerferie-bølge er begyndt.
Reparationerne kan dog give ekstra 10 til 15 minutters forsinkelser i de travleste perioder i døgnet, hvor der starter og lander fly hvert andet minut i Københavns Lufthavn….
(Indledningsfoto til artiklen: Københavns Lufthavn)
Skriv et svar