Næste gang, I flyver med British Airways, skal I ikke tro, at kabine-personalet gør som alle unge nede på jorden – nemlig tjekke deres sociale medier og sms ustandseligt på deres mobiltelefoner.
Flyselskabets stewarder og stewardesser har ganske vist deres næser i en iPhone, men det er for at holde styr på passagererne og tilbyde dem ekstra god service ombord.
Via specielle apps kan British Airways’ kabine personale hjælpe med f.eks. informationer om afgangen, bekræfte eventuel ekstra hjælp i lufthavnen, holde øje med om passageren sidder i det rigtige sæde, se om gæsten har specielle krav til maden, tjekke bookinger og advare om eventuelle forsinkelser og aflysninger.
British Airways har til det formål indkøbt ikke færre end 15.000 styk iPhone Xr telefoner til hver eneste af sine stewarder og stewardesser. Så nu ved vi, hvor mange af dem flyselskabet har ansat til kabine-arbejdet.
Purserne hos British Airways har allerede i et stykke tid været udstyret med større iPads. De samme ser man hos mange andre flyselskaber.
De giver bl.a. det overordnede personale et godt billede af, hvilke sæder i flyet der er solgt og til hvem. Også hvor passagerer med særlige behov som f.eks. dårligt gående eller familier med små børn er placeret ombord.
Ved at udstyre hele sit flyvende personale med nye iPhones kan British Airways nu øge sin digitale service til de 45 millioner passagerer, der hvert år rejser med det engelske selskab.
Den øgede digitale service omfatter bl.a. også den nye ”Help Me” sektion af www.ba.com hjemmeside. Her kan kunder bl.a. kan få hjælp til at ændre deres bookinger. På samme side kan de også finde information om deres juridiske rettigheder ved forsinkelser, aflysninger osv.
British Airways meddeler samtidig, at man vil investere mange penge i træning og uddannelser af sit personale nede på jorden – primært i Heathrow lufthavnen i London.
Her vil hver eneste kunde-medarbejder fremover have en iPad, der kan svare på mange forskellige spørgsmål og henvendelser.
Det store engelske flyselskab vil i de kommende fem år investere 54 milliarder kroner (6,5 mia. GBP) på at forbedre sin kundeservice.
Det sker bl.a. ved at købe 73 nye fly – heraf de 18 store Airbus A350’ere – samt installere hurtigt Wi-Fi i alle sine maskiner. De fire første af flyene skal leveres inden årets udgang….
Skriv et svar