Begrebet check-in kender alle fra lufthavne og flyselskaber. Også den nye form, hvor man bruger sin mobiltelefon til at ordne alle tingene.
Det er til gengæld ikke, hvad man forestiller sig ved at tage toget med DSB. Her er der også kommet mange nye digitale løsninger som f.eks. Rejsekortet, men sådan en check-in a la flyene findes ikke endnu.
Og dog. DSB er i gang med at prøvekøre en beta-udgave af den smarte nye check-in løsning og inviterer i den forbindelse 1.000 kunder til at være testkørere.
Ideen er, at man benytter DSB’s app på mobiltelefonen til at swipe sit check-in, når man tager hul på togrejsen – og tilsvarende swiper sig ud, når turen er slut.
Formålet med prøvekørslerne er at finde ud af, hvordan app’ens nye feature fungerer i praksis. DSB håber i den forbindelse at få en detaljeret respons fra testkunderne om, hvad der er godt – og hvad der kan forbedres.
”Lige nu ønsker vi at teste og lære af kundernes tilbagemeldinger. Senere vil vi også bruge erfaringer til andre løsninger, der skal gøre lettere for alle vores rejsende kunder,” forklarer Jens Visholm. Han er kommerciel direktør i DSB.
I første omgang skal de 1.000 testkørere afprøve en simpel udgave af DSB-app’ens nye check-in funktion. Den kan udelukkende bruges til rejser med DSB’s tog, togbusser og S-tog. Billetterne i testen får prøvekørerne til attraktive priserne på niveau med Rejsekortet.
DSB har løbende brug for flere testbrugere, der skal være mellem 26 og 66 år og have lidt erfaring men smartphone. Interesserede kan læse mere om testen her og melde sig som deltager til DSB’s brugerpanel her….
(Indledningsfoto til artiklen: Daria Nepriakhina / Unsplash)
Skriv et svar