Regnvejr og stærk blæst gjorde sit til at lokke rynker i panden frem hos udstillere og arrangører af Skandinaviens største feriemesse, der foregik i Herning i den forløbne weekend.
Der var dog ingen grund til bekymring. Slet ikke. 63.393 gæster kiggede forbi ”Ferie for Alle” udstillingen i MCH Messecenter Herning. Det er over 2.000 flere end i år 2018.
1.170 udstillere stod klar med tilbud om alt fra komplette rejser verden rundt til campingvogne, eventyr langt ude i naturen, golfrejser, solsenge, sommerhuse og weekend-trips til storbyer.
Årets partner-tema var charter-branchen, og den er jo traditionelt stor og betydningsfuld i det danske rejse-univers.
TUI var denne gang det charter-bureau, som tiltrak sig størst opmærksomhed på feriemessen. Det skyldes, at man havde indrettet sin stand som et oplevelses-univers i med en virtuel ferieoplevelse i 4D. Desuden havde TUI lavet en Instagram væg og et særligt børne-område:
”Vi har haft en af de bedste messe-oplevelser nogensinde. Responsen fra publikum var enorm høj, og salget af ferierejser langt over forventning.” fortæller TUI’s danske pressechef Mikkel Hansen.
Ikke kun de udenlandske charter-destinationer var i høj kurs hos de over 63.000 gæster på ”Ferie for Alle”. Også messens særlige Danmarkshal var et tilløbsstykke.
Her kunne de besøgende tjekke op på alle de mange rejse-muligheder, vores lille land byder på til næste ferie-ophold under hjemlige himmelstrøg.
Danmarks største hotelkæde – Small Danish Hotels – kan kigge tilbage på en weekend i Herning med rekordsalg. Kæden satte allerede rekord på messens første to dage – fredag og lørdag- hvor der blev booket flere hotel-ophold end under hele messen sidste år.
Den næste ”Ferie for Alle” udstilling holdes den 26. til den 28. februar 2021 i MCH Messecenter i Herning….
(Indledningsfoto til artiklen: Lars Møller / MCH)
Skriv et svar