Både, når vi bruger Google selv og ellers færdes andre steder på internet, holder Google et vågent øje med, hvad vi kigger efter.
Der er nemlig penge i vores interesser. Dem kan man sælge skræddersyede reklamer til.
Har I f.eks. ikke opdaget det påfaldende i, at der pludselig dukker reklamer op på jeres skærm for netop de destinationer, I har kigget efter online til jeres næste ferie. Eller for flyselskaber, der har ruter og billetter på tilbud til samme sted?
Never mind. En gang om året bruger Google også de mange informationer til at vise, hvilke ting og hvilke steder de fleste mennesker har søgt efter på internet.
En af Googles hitlister handler om de mest efterspurgte turiststeder på denne jord i 2018. Den er en god blanding af europæiske og amerikanske favoritter – med et par enkelte overraskelser i.
Hvem havde f.eks. vidst, at Island – se artiklens indledningsfoto – er den tredje-mest populære turist attraktion på Google? Kun overgået af Paris og Italien.
Også Bora Boras flotte syvendeplads på den globale hitliste må overraske. Den lille ø med 8.800 indbyggere ligger midt i mellem Sydamerika og Australien.
Her er Googles Top-10 over de mest søgte turistmål i verden i 2018:
- Italien
- Paris
- Island (Iceland) . indledningsfoto
- Bahamas
- Irland
- Las Vegas
- Bora Bora
- New York
- New Orleans
- Spanien
Skriv et svar