Folk, der har fartet meget rundt i udlandet – og måske især forretnings-rejsende – har som regel deres egne favoritter, når det gælder hoteller.
Nogle vælger hoteller efter geografisk placering. Andre efter luksus-klasse eller pris. Netop prisen er det ofte ens arbejdsgiver, der bestemmer, som laver særlige aftaler med internationale hotelkæder.
Hvis man har skiftet hoteller mange gange, ved man, at der er stor forskel på kvalitet og service-niveau – og den bestemmes langt fra altid af kroner og ører for en overnatning.
En ny analyse afslører nu, hvilke hotelkæder der er verdens bedste – og vice versa – de værste at bruge, hvis man vil have en god oplevelse i ophold og overnatning.
Analysen er lavet af et firma, der burde vide, hvad det taler om. Bounce er nemlig verdens største kæde af lagerpladser til folks kufferter og bagage. Bounce har pver 6.000 kontorer i 1.000 byer, og firmaets ansatte hører hver dag på ros og ris fra kunder, som bor på lokale hoteller.
Bounce’ eksperter har bedømt hotelkæderne på faktorer som online anmeldelser, popularitet, antal søgninger på Google, udbredelse og omsætning. Ud fra disse informationer laver Bounce en score, der viser, hvilke kæder der er de mest og mindst succesrige.
Førstepladsen henter flagskibet i Hilton koncernen – Hilton Hotels & Resorts. Kæden har 584 adresser i 124 lande, så man kan finde et Hilton næsten overalt.
Dertil kommer, at kæden indeholder syv fem-stjernede hoteller – inklusive det vildt luksuriøse Hilton Luxor Resort & Spa i Ægypten.
Lidt overraskende har Holiday Inn erobret. Kæden med budget-pris-hoteller scorer mange points på sin udbredelse på 1.190 adresser i 54 lande.
På tredjepladsen hopper vi så nogle klasser op med Four Seasons kæden. Her der 122 lokationer i 47 lande at vælge imellem. Senest danner Four Seasons Resort i Maui på Hawaii rammen om HBO’s tv-serie ”The White Lotus.”
Desværre – altså for hotellerne – har Bounce’s ”Hotel Chain Index 2022” også en kedelig ende med de kæder, som klarer sig dårligst i konkurrencen.
Den værste hotelkæde, man kan trille ind i, skal være Park Plaza Hotels & Resorts. Kæden har kun syv adresser og scorer det laveste antal årlige søgninger på Google – 155.400.
Her er nogle ekstra konklusioner fra den nye vurdering af hotelkæder:
De bedste anmeldelser henter St, Regis kæden med 5 ud 5 i karakter. Den værste bedømte er Econo lodge med 2,3 i gennemsnitlig karakter.
Den mest efterspurgte hotelkæde er Holiday Inn. I det seneste år har Google registreret over 25,4 millioner søgninger på hotelkædens navn.
Verdens mest luksuriøse hotelkæde er Four Seasons. Hele 101 af kædens hoteller har fem-stjernet status inklusive dem i Prag og Toronto.
Du kan læse den komplette analyse af hotelkædernes kvalitet via dette link….
(Indledningsfoto til artiklen: Marten Bjork / Unsplash))
Skriv et svar