I øjeblikket har København bestemt ikke den lufthavn i verden, man skal benytte, hvis man håber at starte eller lande med sit fly til tiden.
Krisen mellem de danske flyveledere og deres arbejdsgiver Naviair sørger for næsten daglige forsinkelser.
Alene i april gik det ud over mindst 60.000 passagerer, der kom for sent afsted, mens næsten 400 flyvninger måtte aflyses helt.
Flyselskaber, der besøger København og de øvrige danske lufthavne ofte, placerer sig derfor heller ikke blandt de mest præcise og punktlige i verden.
I april tog spanske Iberia førstepladsen som dét større flyselskab på denne jord, som havde færrest forsinkelser af alle.
87,28 procent af Iberias flyafgange landede med mindre end 15 minutters forsinkelse i destinations-lufthavnen, viser de nyeste tal fra konsulentfirmaet Cirium. Det overvåger den civile lufttrafik kloden rundt på daglig basis.
Her er ifølge Cirium de 10 mest punktlige flyselskaber for øjeblikket:
- Iberia fra Spanien – 87,28 procent
- Avianca fra Colombia – 86,83 procent
- LATAM fra Chile – 85,80 procent
- Qatar Airways fra Qatar – 84,26 procent
- Japan Airlines fra Japan – 83,95 procent
- Delta Air Lines fra USA – 83,29 procent
- ANA fra Japan – 82,49 procent
- Emirates fra Emiraterne – 81,43 procent
- KLM fra Holland – 79,10 procent
- American Airlines – 78,95 procent
(Indledningsfoto til artiklen: Bryce Barker / Unsplash)
Skriv et svar