Har I nogensinde prøvet at lave en liste over de ting, der irriterer jer mest, når I er ude at rejse med fly? Der er helt sikker nogle detaljer, som kan få jer op i det røde felt.
Nu har Danmarks næst-største charter-rejse-selskab TUI lavet listen for jer, og mange vil sikkert nikke genkendende til de ti punkter.
Til formålet har TUI ladet analyse-firmaet Kantar Media / Gallup interviewe 1.087 voksne danskere mellem 18 og 79 år, og de ser ud til at være enige om i hvert fald to ting.
De to værste oplevelser, man kan få på en flyrejse, er forsinkelser og folk, der hælder deres sædes ryglæn tilbage i hovedet på personen på næste sæderække.
Begge bliver udpeget af 37 procent som det værste irritations-moment i forbindelse med en flyrejse. Larmende børn og medpassagerer følger efter på de næste pladser.
”Vi havde nok forventet, at flyforsinkelser ville ligge suverænt i spidsen, og så ville resten være en blandet pose bolsjer. Sådan blev det ikke helt,” fortæller Mikkel Hansen. Han er kommunikationschef hos TUI i Danmark.
Kigger man lidt tættere på tallene fra den nye rundspørge, er det især familier med børn, der brokker sig mest over flyforsinkelser.
Til gengæld lader rejsende uden børn sig lettere irriterede over medpassagerer, der vipper deres sæderyglæn tilbage.
Her er TUI’s aktuelle liste over de ti mest generende ting for danske flyrejsende:
- Forsinkelser – 37 procent
- Når andre rykker deres ryglæn tilbage – 37 procent
- Børn, der larmer / ikke opfører sig ordentligt – 31 procent
- Passagerer, som er for højtråbende / larmer – 28 procent
- Passagerer, som breder sig / fylder, når man sidder – 19 procent
- Passagerer, som blokerer gangen, når der boardes – 15 procent
- Passagerer, som blokerer baggage-bæltet – 14 procent
- ”Bliver ikke irriteret, når jeg flyver” – 13 procent
- Passagerer, som klapper, når flyet lander – 11 procent
- Passagerer, som ikke følger sikkerheds-instrukser – 7 procent
(Indledningsfoto til artiklen: Omar Prestwich / Unsplash)
Skriv et svar