En af fordelene ved at flyve på Business Class er, at drinks og vine som regel er gratis. Det samme er måltider og bedre benplads end nede op Economy.
Det gælder også hos Finnair, der nu har indgået et forfriskende samarbejde med det lille danske craft-bryggeri Mikropolis i Svinninge på Sjælland.
Resultatet er Finnairs nye signatur-drink Northern Blush, der skal være inspireret af den nordiske natur, dufte og smage. Northern Blush er baseret på finske tyttebær og inspireret af den klassiske Cosmopolitan cocktail.
Hvis ikke lige Northern Blush falder i ens smag, vil Mikropolis¨egen Negroni cocktail være tilgængelig på Business Class, når man flyver på Finnairs langdistance-ruter.
Dem er der ikke helt så mange af for tiden, fordi netop Finnairs lange ruter til Asien med Kina og Japan er hårdt ramt af flyveforbud over Rusland.
Til gengæld har Finnair øget sine ruter mod vest med bl.a. en direkte rute fra Stockholm til New York i USA. En direkte konkurrent til SAS, der ikke har et helt så interessant drinks-udvalg ombord.
Den danske cocktail kreation lanceres i morgen onsdag den 11. maj, hvor Finnair også introducerer sin nye moderniserede Business Class og sin nye Premium Economy, der placeres mellem ”monkey” og ”bizz”. De danske drinks fås i begge disse klasser.
”I Mikropolis har vi fundet en eksklusiv partner, der både forstår vores mål om bæredygtighed, arbejder med nordiske ingredienser og kan producere i stor skala. Kvalitet er kernen i vores værdisæt, og den kan Mikropolis levere som få,” forklarer Finnair.
Mikropolis’ produkter har været solgt i butikker, på restauranter og barer siden 2016. Virksomheden har udviklet en moderne brygger-teknik, hvor man kan få drinks og cocktails ned på dåse uden at gå på kompromis med smag eller kvalitet.
Målet for samarbejdet mellem Finnair og Mikropolis er at levere over 800.000 cocktail-dåser på lidt længere sigt. Mikropolis er et søsterselskab til bryggeriet ToØl Aps i ToØl City….
(Indledningsfoto til artiklen: Finnair)
. |
Skriv et svar