(Opdateret) Mens de københavnske hoteller har indstillet sig på tider med lavvande, som næppe ændrer sig til de glade dage fra inden Corona før i 2023, er der andre, som klager over, at det er svært at finde p++++ersonale.
Og så er der den enkelt, som har opfundet en helt ny type job: Online portalen Hotels.com vil ansætte sin første Chief Buffet Officer i Danmark.
Det er en person, der skal at prøvespise sig igennem morgenmads-buffet’er på danske hoteller – og give dem karakter efter kvaliteten.
Dem, der har svært ved at skaffe personale, er Nordic Choice hotellerne. Det er især galt med rengørings- og andre servicefolk.
Så slem har situationen i perioder været for hotelkæden, at man har måttet sige nej til værelses-bestillinger. Man kunne ikke få dem rengjort.
Den nye Chief Buffet Officer er del af en konkurrence, som Hotels.com udskriver, men der er skam også alvor i sagen:
Morgenmaden er nemlig det vigtigste for 59 procent af danskerne, når de skal bestille hotel. Vigtigere end en komfortabel seng og en god beliggenhed for hotellet.
Næsten alle danskere – 96 procent – får det maksimale ud af morgen buffet’en. Juice automaten bliver besøgt flittigt, og der smutter let en lækker croissant eller to med i lommen. Man kunne jo blive sulten igen op ad formiddagen.
På danske hoteller er der også ofte en kamp om at komme først til buffet’en. 76 procent fortæller således, at de står ekstra tidligt op for at kunne være blandt de første til at skovle morgenmad på deres tallerken.
For 88 procent af danskerne har udvalget på morgen buffet’en betydning for deres valg af hotel. Med andre ord gælder det om at finde det eller de hoteller, der byder på den bedste morgenmad.
Mon ikke der så bliver rift om at blive den første danske CBO hos Hotels.com?
Den heldige vinder af konkurrencen får 10 gratis hotel-overnatning til en værdi af 22.000 kroner. Han eller hun skal så rejse rundt til danske hoteller og anmelde deres morgen-buffet’er.
Konkurrencen åbner ved midnat mellem i dag tirsdag og onsdag på følgende web-adresse . Som ansøger skal man bl.a. svare på, hvilke tre egenskaber en perfekt morgenmads-anmelder bør have.
Til sidst lige lidt flere informationer om danskerne og deres forhold til hotel-morgen-buffet’en. Favoritterne på morgenbordet er:
- Frisk tilberedte æg – 56 procent
- Nybagt brd . 54 procent
- Varme drikke – 49 procent
- Bacon – 49 procent
- Frisk frugt – 40 procent
God morgenmad får åbenbart også danskerne til at blive ædedolke: 68 procent indræmmer, at de fylder deres tallerken op to til fire gange.
30 procent indrømmer, at de har taget mad med sig fra den gode buffet: 42 procent har gemt brød i lommerne, mens 38 procent har nuppet lidt ekstra frugt, så de kan overleve indtil frokost…-
(Indledningsfoto til artiklen: Hotels.com)
Skriv et svar