Det er kun et par uger siden, at jeg her på Trends & Travel kunne fortælle, at den tyske Lufthansa Group bestemt ikke ville følge mode-trenden blandt flyselskaber med at tillade synlige tatoveringer og piercinger hos sine piloter og kabine-personale.
Den slags kunne bestemt ikke komme på tale hos Lufthansa selv eller andre medlemmer af gruppen som f.eks. Swiss, Austrian og Brussels Airlines.
Men tilsyneladende findes der i hvert ét Lufthansa datterselskab, der bryder med den konservative holdning. Det er lavpris-selskabet Eurowings.
Helt i stil med bl.a. easyJet, Virgin Atlantic, Luxair, United Airlines, Air Baltic og Alaska Airlines har Eurowings åbnet for synlige tattoos og piercinger – også ise tunge og næse. Desuden tillader flyselskabet, at mandligt personale sminker sig og bærer lakerede fingernegle.
Ifølge Eurowings er åbenheden blevet vel modtaget af både ansatte og passagerer. De bygger på en ny strategi til at motivere medarbejderne:
”Vi er overbeviste om, at friheden vil styrke vores flyvende personales selvbevidsthed. Det vil smitte på gæsterne ombord, når de føler, at kabine-folket føler sig bedre tilpas,” siger en talsmand for Eurowings Discover til flere tyske nyhedsmedier….
(Indledningsfoto til artiklen: Eurowings Discover)
Skriv et svar