Kriser gør kreativ, siger man.
Hvis det er korrekt, må flyselskaberne sende det ene spændende tilbud ud efter det andet for i det mindste at lokke nogle enkelte passagerer ind i flyene eller få tilført lidt omsætning.
Flyselskaberne er da også i fuld gang med de nye ideer:
Nogle asiatiske selskaber tilbyder f.eks. rundture til ”ingen steder”. Man køber en flybillet og får så en flere timers flyvetur over land og vand, inden maskinen lander i samme lufthavn, som den startede.
Andre flyselskaber inviterer til events, mens deres fly står på jorden. Ombord kan interesserede så prøve at arbejde som stewardesse og pilot. Eller de kan nyde et typisk onboard måltid, mens de kigger ud på en tom flyveplads.
Og apropos mad og måltider. Flere flyselskaber som Thai og Singapore Airlines er begyndt at sælge deres Business og First Class menuer som take away.
Australske Qantas, der fejrer et trist 100-års jubilæum i år midt i en Corona tid, forsøger sig nu med et step ind i modebranchen.
I anledning af jubilæet har Qantas lanceret en tøj-kollektion, som nu sælges via flyselskabets egen online webshop.
Tøjet er skabt i samarbejde med den australske modedesigner Martin Grant. De bærer alle flyselskabets velkendte kænguru logo eller Qantas navnet printet i 1950’er og 60’er stil. Designet er generelt ret diskret.
At der er tale om ægte designertøj – haute couture hedder det også – opdager folk senest, når de vil købe et eller flere af tingene.
En cashmere pullover fra Qantas koster f.eks. 270 euro eller ca. 2.000 kroner. En t-shirt fås lidt billigere til 90 euro eller 670 kroner.
Derudover fås den eksklusive kollektion også som sweatshirts, hoodies og strandtasker. Alle kan også betales med Qantas Frequent Flyer points….
(Indledningsfoto til artiklen: Qantas)
Skriv et svar