Som regel er det kun de dyre full-service flyselskaber, der tilbyder sådan en service – og faktisk kun få af dem.
At man kan få et lavpris-selskab til at afhente kundernes bagage i deres hjem, checke den ind i lufthavnen og igen aflevere den på hjem-adressen efter ankomst, er normalt utænkeligt, når man kun betaler små penge for sin flybillet.
Europas næst-største lavpris-selskab gør det nu alligevel. Det er easyJet.
I første omgang vil easyJet tilbyde den praktiske bagage-service med udgangspunkt i London Gatwick og i Geneves lufthavn.
Til gengæld fungerer servicen i princippet på alle de destinationer, som easyJet betjener til og fra disse to lufthavne.
På hjemmesiden nævnes dog lige nu kun 13 lufthavne, og de ligger enten i London, Schweiz eller lande i Sydeuropa.
easyJet er gået sammen med bagage-firmaet Airportr, efter at 40 procent af flyselskabets kunder har erklæret, at de ville være interesseret i sådan en service før og efter deres flyrejse.
Prisen for afhentning eller aflevering af bagagen ligger på 37 britiske pund eller ca. 320 danske kroner. Den skal bestilles online på www.airportr.com/en/easyjet .
easyJet betragter samarbejdet som det nyeste eksempel på selskabets forsøg på at yde bedre service, end man er vant til hos lavpris-selskaber.
Tidligere har easyJet haft succes med sin ”Twilight Bag Drop” i en række engelske lufthavne plus Berlin og Amsterdam.
Denne service gør det muligt at aflevere sin bagage i lufthavnen aftenen i forvejen, hvis man skal tage et tidligt morgenfly dagen efter.
Airportr har indsamlet over 250.000 kufferter, tasker og sports-udstyr siden 2016. Alle enhederne er checket ind og leveret til hundreder af bagage-håndterere verden over….
(Indledningsfoto til artiklen: Call Me Fred / Unsplash)
Skriv et svar