Det bliver en erfaren reklame-dame, som fra nytår skal sælges Danmark til udenlandske turister.
Danmarks nationale turist-bureau – Visit Denmark – har nemlig ansat Line Nøhr Kobzili som ny marketing-direktør – Chief Marketing Officer (CMO) – med tiltrædelse fra den 2. januar 2024.
Hun kommer fra en lignende stilling i Tivoli, der er Danmarks største turist-attraktion. Inden da var Line bl.a. Country Manager i seks år i Maria Casino og havde jobs i flere reklame-bureauer.
Danmark skal have et endnu stærkere brand i udlandet, hvor konkurrencen om at lokke turister er vokset i de senere år.
VisitDenmark er landets overordnede turistbureau, som primært bliver finansieret af skattepenge.
Bureauet har flere store projekter i gang, der skal markedsføre Danmark og sikre en bæredygtig vækst i dansk turisme.
VisitDenmark har omkring 100 ansatte, hvoraf halvdelen arbejder i udlandet. Virksomheden er en fond under Erhvervsministeriet og blev tilbage i 1967 etableret som Danmarks Turistråd….
(Indledningsfoto til artiklen: VisitDenmark)
Skriv et svar